MANNHEIM ÜNİVERSİTESİ İLE ORTAK PROJE

İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Medya ve İletişim Bölümü öğrencileri, Mannheim Üniversitesi’nin yürüttüğü uluslararası araştırma projesine katıldı. Mannheim Avrupa Sosyal Araştırma Merkezi’nde (MZES) geliştirilen projede yer alan tüm katılımcılar, dinin toplum üzerindeki rolünü haber metinleri üzerinden araştırıyor. Altı ülkenin medya içeriklerini kapsayan proje, İEÜ öğrencilerinin de katılımıyla Temmuz ayına kadar sürecek

Mannheim Üniversite’sinin Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, İsviçre ve Lübnan ile birlikte çalıştığı içerik analizi projesine, Türkiye’den İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Medya ve İletişim Bölümü öğrencileri katıldı. İEÜ İletişim Fakültesi’nden, Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Altuğ Akın ve Medya ve İletişim Bölümü Başkanı Doç. Dr. Gökçen Karanfil projede gözetmen olarak bulunuyor. 14 Mart’ta yapılan atölye ile başlayan “Mediated Contestation in Comparative Perspective” adlı proje, öğrencilerin Temmuz ayına kadar dinin toplumdaki rolü konusunda medya üzerinde araştırma yapmalarını hedefliyor.

İçerik analizi atölyesiyle başladılar
Proje öncesi öğrencilerin teknik bilgi edinmeleri için Mannheim Üniversite’sinden Araştırma Görevlisi Dr. Eike Mark Rinke ve Araştırma Görevlisi Charlotte Löb, İzmir Ekonomi Üniversite’sine gelerek atölye verdi. Öğrenciler 30 saat süren atölyede içerik analizi yöntemleri ve projenin nasıl uygulanacağı hakkında ayrıntılı bilgi edindi. Teknik bilginin yanı sıra öğrenciler, araştırma projesinde bulunan ülkelerden de haberler inceleyerek pratik yapma şansı buldular.

Türkiye medyası da incelenecek
Günlük gazetelerin, haber sitelerinin ve politik blogların incelendiği projede Türkiye’den Hürriyet, Sözcü, Yeni Şafak ve Zaman gazeteleri ile pek çok haber sitesi ve blog yer alıyor. Toplumların kamusal yaşamında dinin rolünü araştıran projede katılımcılar, Türkiye medyasını incelerken farkındalık sağlayacak.