İEÜ ÖĞRENİM MERKEZİ

İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) 2014 yılında kurulan ve birçok öğretim görevlisi ve öğrencinin faydalandığı Teaching and Learning Center (TLC) ile ilgili Dr.Esin Çağlayan’la konuştuk. TLC müdürü Çağlayan, bu merkezde neler yaptıklarından ve gerçekleştirmek istedikleri projelerden bahsetti 


TLC, İEÜ’de öğretme ve öğrenmenin daha etkin bir biçimde gerçekleştirilmesi amacıyla 2014 yılında kuruldu. Türkçe açılımı Öğretme ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi olan TLC, hem öğrencilere hem de öğretim üyelerine yönelik atölye çalışmaları, seminerler ve eğitim programları düzenliyor. Öğretim konularında danışmanlık hizmeti de veren bu merkez hakkında, Merkez Müdürü Dr. Esin Çağlayan’la konuştuk. 2014 yılında başlanmış olan Akademik Yazma Birimi çalışmalarına bu yıl da devam ettiklerini söyleyen Çağlayan, İngilizce destekli olarak belirlenmiş derslere kayıtlı olan öğrencilere akademik destek sağladıklarından bahsetti.

 

Destek almaya gelen öğrenciler var mı?

“Şu anda İngilizce destekli olarak belirlenmiş dersleri alan 655 öğrencimiz var. Bu öğrencilerimiz ders değerlendirme ölçütlerinden birini teşkil eden bu çalışmalara, ilgili dersleri veren öğretim üyelerinin yönlendirmesiyle katılıyorlar. İngilizce destekli ders alan öğrencilerimizin dışında da bu atölye çalışmalarına katılma talebinde bulunan öğrencilerimizin sayısı da artıyor. Onlara da mutlaka kontenjan açıyoruz ve faydalanmalarını sağlıyoruz. Atölye çalışmalarının verimli geçmesi için oturumlarda kontenjan sınırımız var bu yüzden yararlanmak isteyen öğrencilerimizin bize daha önceden başvuru yapmaları gerekiyor. Bunun yanı sıra “blended learning” yani harmanlanmış öğretim yönteminin uygulandığı Türkçe ve Tarih derslerinde Blackboard kullanımı konusunda öğrencilerimize destek veriyoruz. Ayrıca Erasmus değişim programı ile üniversitemize gelen yabancı uyruklu öğrencilerimize de üniversitemizde eğitim teknolojileri kullanımı konusunda yardımcı oluyoruz.”

TLC olarak yürüttüğünüz diğer faaliyetleriniz neler?

“Akademisyenlerimize Blackboard öğrenme yönetim sisteminin kullanımı konusunda modüler şekilde tasarlanmış eğitim programı sunuyoruz. Öğretim üyelerimiz, ilgilendikleri oturuma kayıt olarak katılımda bulunuyorlar. Blackboard’un eğitim ve öğretim amaçlı etkin bir şekilde kullanımı konusunda öğretim üyelerimize bireysel destek de sağlıyoruz. Ayrıca akademik kadromuza yeni katılmış olan öğretim üyelerine de başlangıç düzeyinde Blackboard eğitimleri sağlıyoruz. Bunun yanı sıra hizmet içi eğitim kapsamında, öğretim üyelerimiz için dışarıdan konuk konuşmacı ve eğitmenlerin geldiği etkinlikler düzenliyoruz. Güz döneminde “Effective Classroom Teaching” başlıklı sınıf içi etkili öğretim seminerleri sunduk. Bunu tekrarlamayı düşünüyoruz. Ayrıca TLC Yönetim Kurulu olarak 11-13 Şubat tarihlerinde üniversitemizde yapılan ICETR 2016 International Conference on Educational Theory and Research (Uluslararası Eğitim Konferansı) organizasyon komitesinde yer aldık. Bu gibi konferansları üniversitemizde devam ettirmek istiyoruz.”

TLC’nin parçası olmak isteyen, sizinle çalışmalar yürüten öğrenciler var mı?

“Akademik yıl başından bu yana beraber çalış- tığımız stajyer öğrencilerimiz var. Atölye çalış- malarında başvuruları ve katılım sayılarını takip etme, salon organizasyonu gibi işlerde görev alıyorlar. Akademik Yazma Birimi faaliyetleri hakkında başvuran öğrencilerimize ve öğretim üyelerimize bilgi aktarımı yapıyorlar. Ayrıca stajyer öğrencilerimiz, geçtiğimiz dönemde Microsoft Office Word kullanımı konusunda üniversitemizin hazırlık programı öğrencilerine eğitim verdiler. 55 hazırlık öğrencisi bu eğitime katıldı. Öğrencilerin öğrencilere destek olduğu verimli bir projeydi. Bu dönemde de bu eğitimi tekrar edecekler, ayrıca MS Excel eğitimi için de hazırlık çalışmalarını sürdürmekteler.

Hayata geçirmek istediğiniz yeni projeleriniz var mı?

“Üst sınıf öğrencilerimizin alt sınıf öğrencilerimize dersler hakkında destek olduğu “Akran Desteği” projemiz var. Bir dersi iyi kavramış öğrenciler, arkadaşlarına yardımcı oluyorlar. Biz bunu daha organize bir şekilde tüm öğrencilerimize sunmayı ve üniversitemizde öğrenci merkezli ve işbirlikli öğrenme kültürünü yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Bunun için bazı öğrencilerimiz gönüllü oldular. Belli kriterlerimiz var. Gönüllü olan öğrencilerimizin not ortalamalarına, destek verecekleri dersten geçme notlarına ve bu dersi aldıkları hocaların referanslarına bakıyoruz. Daha sonra onlara bir eğitim vereceğiz. Şu an eğitim planlaması içerisindeyiz. Bu aşamalardan geçtikten sonra bu öğrencilerimizin çalışmalarını programlayıp duyurusunu yapacağız. Şu an Math 102 ve Math 153 dersleri için girişimlerimiz var. Öğrencilerin, kendi akranlarından, benzer deneyimleri yaşamış birinden destek almalarının onların öğrenme süreçlerine katkısı olacağına inanıyoruz. Bu konuda yapılan araştırmalar da bunu doğrular nitelikte. Ayrıca gönüllü öğrencilerimizin hepsi 3. ya da 4. sınıfta ve içlerinde akademik kariyer yapmak isteyenler var. Onlar için de güzel bir deneyim olacak. Hayata geçirmek istediğimiz bir diğer proje ise “Conversation Meetups” projesi. Yabancı uyruklu öğrencilerimizle Türk öğrencilerimizi sohbet ortamında bir araya getirmeyi hedefliyoruz.”