Sosyal medyanın kalbi İzmir’de attı

İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerinden oluşan Şapka Takımı’nın organizasyonu ile Sosyal Medya Uygarlığında Marka Yönetimi etkinliği, 24 Nisan Salı günü İzmir Hilton’ da gerçekleşti. Etkinliğe İzmir ve İzmir dışından birçok sosyal medya ajansı, reklam ajansı, akademisyenler ve iletişim fakültesi öğrencileri ile yaklaşık dört yüz kişilik bir katılım gerçekleşti. Vodafone, Sanajans ve IAB Türkiye’nin sponsorluğuyla gerçekleşen etkinlik tüm gün sürdü.

Cüneyt Devrim

İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tunçdan Baltacıoğlu, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sevda Alankuş ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ebru Uzunoğlu’nun açılış konuşmalarının ardından, IAB Türkiye’den Cüneyt Devrim sözü aldı. Devrim, katılımcıları sosyal medya ve Türkiye’deki durumu hakkında bilgilendirdi. Markaların sosyal medyaya direnmemeleri gerektiğini, direnenlerin ise uzun ömürlü olamayacağını belirtti. Türkiye’de e-ticaretin giderek önem kazandığına dikkat çeken Devrim, Türkiye’nin e-ticarette Çin’den sonra ikinci büyük ülke olduğu bilgisini verdi. İnternet reklamcılığına da değinen Cüneyt Devrim, Türkiye’deki 32 milyonluk internet kullanıcısının demografik özelliklerinin markalar için önem taşıdığını belirtti.

Erhan Acar
Emre Kanaat

Vodafone Türkiye Mobil Pazarlama ve İş Ortakları Yönetimi Müdürü Emre Kanaat ve Hürriyet İnternet Grubu Başkanı Erhan Acar ise konuşmalarını sosyal medyanın marka yönetimindeki etkileri üzerine yaptı. Teknolojinin gelişimini telefonun evrimi ile açıklayan Emre Kanaat, özellikle cep telefonlarının insan hayatında vazgeçilmez olacağını ve bu durumun gün geçtikçe daha da önem kazanacağını belirtti. Emre Kanaat’ın sunumundan sonra katılımcılar Hürriyet İnternet Grubu Başkanı Erhan Acar’ın “Sosyal Medya Pazar Yeri mi?” başlıklı konuşmasını dinledi. Herkesin kolaylıkla sosyal medyaya girebildiğine, markaların sayfalarına takipçi çekmelerinin sosyal medyada var oldukları anlamına gelmediğine dikkat çeken Acar, sosyal medyada var olmanın oluşturulacak içerik ve kurulacak iletişim ile gerçekleşebileceğini belirtti.

Ali Güraçar

Etkinliğin bir diğer konuşmacısı olan 41?29! Dijital Ajans’tan Ali Güracar ise, herkesin kullanımı ile artık sosyal medyanın alışkanlık haline geldiğine dikkat çekti. Bu yüzden markaların farklılaşması gerektiğini söyledi ve sosyal medyada içeriğin önemini vurguladı.

Olcay Sunucu

Moova CEO’su Olcay Sunucu’nun sunumu ile devam eden etkinlikte Sunucu, Moova markasının nasıl var olduğuna ve markanın sosyal medyada nasıl konumlandırıldığına değinerek, Moova markası için tüketici davranışlarının önemli olduğunu belirtti.

Zarakol 2.0 Dijital Marka Yöneticisi Erdal Erdoğdu etkinliğin bir diğer konuşmacıydı. Erdal Erdoğdu İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü mezunu.

Erdal Erdoğdu

“İçimizden Biri” başlığı ile etkinlikte yer alan Erdoğdu, “Sosyal medyada fark yaratmalısınız.” diyerek, şu anda iletişim okuyan arkadaşlarına deneyimlerinden yola çıkarak bazı önerilerde bulundu.

Etkinliğin son oturumunda ise katılımcıların merakla beklediği Doritos Akademi sunumu gerçekleşti. PepsiCo’dan Irmak Emekdaş, Tribal DDB’den Fatmagül Güzel ve DDB Medina’dan Arda Erdik; Doritos Akademi fikrinin nasıl ortaya çıktığı ve sosyal medyaya nasıl entegre edildiği konusunda bir konuşma yaptı. Marka yönetmede güvenilir bir takımın önemini vurgulayan Irmak Emekdaş, Doritos Akademi için doğru hedef kitle analizi ve bu hedef kitleye uygun mecranın sosyal medya olarak belirlenmesinin kampanyayı başarılı ve dikkat çekici bir kampanya haline getirdiğini belitti.

Irmak Emekdaş, Fatmagül Güzel, Arda Erdik

Sosyal Medya Uygarlığında Marka Yönetimi etkinliği, İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sevda Alankuş ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ebru Uzunoğlu’nun konuşmacılara plaketlerini vermeleri ile sona erdi. Geçtiğimiz yıl birincisi düzenlenen etkinliğin bu yıl devamını getiren İEÜ Şapka Takımı Ekibi, bundan sonraki yıllarda “Sosyal Medya” etkinliğinin geleneksel hale geleceği ve her geçen yıl daha güzel etkinliklere imza atacaklarının haberini verdi.

Toplantıyı düzenleyen 2012 Şapka Takımı ekibi