Rabarba İletişim Fakültesi’ndeydi

İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, Pazarlama İletişiminde Uygulamalı Atölye dersi kapsamında sektörden önemli isimleri ağırladı.

13 Nisan’da gazeteci Gönül Soyoğul’un, 20 Nisan’da Rabarba Ajans’tan Musa Paça ve Serdar Şaban’ın, 27 Nisan’da ise Opel Ürün Müdürü Erim Timur’un katıldığı ders kapsamında, öğrenciler sektörde yaşanan gelişmeleri yetkili isimlerden öğrenme şansını yakaladılar; sektör ile ilgili sormak istedikleri soruların yanıtlarını alma fırsatını buldular.

Gönül Soyoğul

Erim Timur

Semih Yalman: “İletişim, duygulara hitap etme sanatıdır”

Campaign Türkiye’nin Youth Editör’ü Semih Yalman, 25 Nisan Çarşamba günü saat 14:30′da İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Stüdyoları’nda Halkla İlişkiler Kulübü ve Şapka Takımı üyeleri ile buluştu.

Semih Yalman öncelikle başarı hikayesini anlatarak hayata dair çıkarımlarından bahsetti. ‘İletişim duygulara hitap etme sanatıdır’ diyen Semih Yalman, hayatta başarılı olmak için ‘Dene-Yanıl-Öğren’ aşamalarını izlemek gerektiğinden bahsetti. Ardından sunum yapan Semih Yalman öğrencilere, değişen dünyada iletişim ve pazarlama sektörlerindeki gelişmelerle ile ilgili bilgiler verdi. Ayrıca ‘Eğlenceli şeyler üretin ki; insanlar keyif aldıkları için onları tüketsin’ diyen Yalman, dünyayı pozitif yönde değiştirebilecek gücün iletişim sektörünün elinde olduğundan bahsetti.
Etkinliğin son kısmında, Semih Yalman kendi deneyimlerinden yola çıkarak sektöre dair
çeşitli örnekler verdi. Etkinlik, öğrencilerin yönelttiği soruların ardından sona erdi.

Mezunlarımızdan gururlandıran ödül

İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 2009 yılı mezunlarımızdan Concept Ajans marka yöneticisi Fabienne Filippucci, ‘Şekerbank: Üreten Susarsa Türkiye Susar’ kampanyası ile 22. Kristal Elma Yarışması’nda Televizyon Dalında Büyük Ödül’ü kazanan ekipte yer aldı. Yine 2009 mezunlarımızdan Medina Turgul DDB’de çalışan Engin Erden, ‘Rondo Çoko’ kampanyası ile Kristal Elma Ödülü’nü kazanan ekipte metin yazarlığı görevini üstlendi.

Mezunlarımızı tebrik eder, İEU Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü olarak başarılarının devamını dileriz.

PRA yaz aktiviteleri dopdolu geçti

Yoğun geçen akademik yılın ardından yaz döneminde bir araya gelebilmek, paylaşımlarda bulunmak ve eğlenmek için bu yaz Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü olarak PRA Yaz Aktiviteleri’ni tasarladık. Düzenlediğimiz etkinlikler arasında bölüm kahvaltıları, bilgilendirici konuşmalar, seminerler, film gösterimleri gibi birçok aktivite yer aldı. Fakültemiz ve diğer üniversitelerden gelen Türk ve yabancı profesörlerin de konuşma ve seminerlere konuk olarak yaptıkları katkılarla bölüm dışı öğrenci ve öğretim üyelerinin de ilgisini çeken PRA Yaz Aktiviteleri’nin en hareketli geçeni ise ‘cookies yapımı’ oldu. Mutfak Sanatları ve Yönetimi Bölümü’nden Öğr. Gör. Gabriele Sponza’nın önderliğinde gerçekleşen etkinliğe fakültenin akademik kadrosundan tama yakın katılım sağlandı. Mutfak Sanatları ve Yönetimi Bölümü’ne ait mutfakta gerçekleşen etkinlikte, mutfak kültürü, pratik çözümler ve çeşitli profesyonel mutfak gereçleri hakkında bilgi alışverişi yapılırken, ikili ekipler tarafından çikolatalı kurabiyeler de fırına verilmek üzere hazırlandı. En iyi kurabiyeyi yapan ekibin seçilmesinin ardından Mutfak Sanatları ve Yönetimi Bölümü ile tekrar bir ortak çalışmanın yapılması için sözleşilerek bu eğlenceli yaz etkinliği noktalandı.

Doç. Dr. Syed Pasha bölümümüzdeydi

New York Eyalet Üniversitesi İletişim Bölümü’nden Doç. Dr. Syed Pasha 31 Temmuz-16 Ağustos tarihleri arasında İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nü konuk öğretim üyesi olarak ziyaret etti. Dr. Pasha İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde bulunduğu süre içinde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleriyle Türkiye’ye özgü ortak bir araştırma projesini hayata geçirdi; “Halkla İlişkilerde Pedagoji” ve “Halkla İlişkilerde Yeni Modeller: İmajdan Gerçekliğe” isimli, PRA Yaz Aktiviteleri’ne dahil iki seminer verdi. Yaz okulu kapsamında İletişime Giriş dersine konuk konuşmacı olarak katılan Dr. Pasha, Seferihisar’daki Adactive 2011 etkinliğimizde de farklı bir halkla ilişkiler bakış açısı katmak üzere iletişim öğrencilerine proje mentorluğu yaptı. Enerjisi ve çalışma disipliniyle hem akademik kadromuza hem de iletişim öğrencilerine ilham veren Doç. Dr. Syed Pasha’yı İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde ağırlamaktan mutluluk duyduk.

Geleceğin iletişimcileri Seferihisar Çocukları için buluştu

10-12 Ağustos 2011 tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Ajansı Kulübü ve Seferihisar Belediyesi tarafından ortaklaşa düzenlenen Adactive 2011’de İzmir Ekonomi Üniversitesi, Ege Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi iletişim ve tasarım öğrencileri Türkiye’nin ilk ve tek “Çocuk Dostu Kenti” olan Seferihisar için özgün iletişim projeleri geliştirdiler.

İletişim Ajansı Kulübü’nün bir projesi olarak hayata geçirilen ve ilki Seferihisar’da düzenlenen AdActive 2011’de iletişim ve güzel sanatlar öğrencileri 10-12 Ağustos tarihleri arasında Seferihisar’da bir araya geldiler. Üç gün süren kampta New York Eyalet Üniversitesi’nden gelen konuğumuz Doç. Dr. Syed Pasha, Shift İstanbul reklam ajansı ortağı ve yeni öğretim görevlilerimizden Burak Amirak ve Copy Club Yaratıcı Yönetmeni Deniz Mukan akademik ve sektörel deneyimlerini AdActive katılımcılarıyla atölye eğitmenleri olarak paylaştılar. Atölyeler sonrası gruplara ayrılan öğrenciler, yoğun geçen proje üretim sürecinin ardından projelerini akademik kadromuz, atölye eğitmenleri, İzmir ve İstanbul’dan gelen öğretim üyeleri ve sektör çalışanlarından oluşan jüri üyeleri ve diğer grupların önünde sundular. Dereceye giren projelerin Seferihisar Belediyesi tarafından hayata geçirmek üzere değerlendirileceği haberi ise öğrencileri oldukça sevindirdi. Sunumlar sonrası Seferihisar-Akkum’da yapılan kapanış partisinde eğlenen AdActive katılımcıları, gerçek hayata dokunan projeler geliştirmenin mutluluğuyla kamptan ayrıldılar. Önümüzdeki yıl da düzenlenmesi planlanan AdActive 2012 için hazırlıklara ise şimdiden başlandı.

 

Osmanlı’da Reklamcılık sergisi

İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü araştırma görevlilerinden Özgür Seçim, 3-10 Ekim 2011 tarihleri arasında, İzmir Ekonomi Üniversitesi fuaye alanında, Osmanlı’da Reklamcılık isimli bir sergi düzenledi. Seçim, reklamların bu topraklardaki serüvenine nasıl başladığını, ne gibi ilklerin yaşandığını gözler önüne sermeye çalıştı.

İlk reklam niteliğindeki belge ile başlayan (1839) sergi, Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkılma dönemi olan 1922′ye kadarki dönemde, Osmanlı’da yaşanan bir çok ilki (ilk reklam, ilk reklam kampanyası, ilk marka rekabeti vb.) katılımcılar ile buluşturdu.