H.İ.T Fikirler bu yıl İzmir Ekonomi Üniversitesi’ndeydi

Bu yıl ikincisi İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü organizasyonu ile düzenlenen H.İ.T. Fikirler Atölye Çalışması, 21 Mart 2014 tarihinde ile İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde gerçekleşti.

McDonald’s markasının brief’i ve katılımıyla gerçekleşen atölye çalışmasında Ege Üniversitesi, Gediz Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Yaşar Üniversitesi’nden öğrenciler katılım gösterdi. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Vekili Doç.Dr. Ebru Uzunoğlu’nun açılış konuşmasının ardından McDonald’s Müşteri ve Pazar Araştırmaları Müdürü Deniz Karaca’nın verdiği brief doğrultusunda gruplar dört saat boyunca jüriye sunmak üzere bütünleşik pazarlama iletişimi projesi geliştirmeye çalıştılar.

H.İ.T. Fikirler Atölye Çalışması’nın sektör temsilcilerinden ve akademisyenlerden oluşan jürisinde McDonald’s Müşteri ve Pazar Araştırmaları Müdürü Deniz Karaca, Reklamcılık Vakfı Başkanı ve Alice BBDO Stratejik Planlama Direktörü Haluk Sicimoğlu, Sesli Harfler Ajans Başkanı Görkem Uraz, Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Müdürü Gülümser Bubik, Hürriyet Gazetesi Reklam Müdürü Ayşegül Öncan, Mandal Ajans Başkanı Serkan Saysen, San Design Company Eş Başkanı Mustafa Türkan, Highone Adworks Grup Marka Direktörü Aytaç Dinler, Doç.Dr.Ayşen Temel Eğinli, Yrd.Doç.Dr. Mine Yeniçeri Alemdar, Yard.Doç.Dr. Ayda Sabuncuoğlu, Yard.Doç.Dr. Ebru Gökaliler, Yrd.Doç.Dr. Sema Misci Kip, Öğr.Gör. Burak Amirak ve Öğr.Gör. İlhami Çağrı Aka yer aldı.

Jüri değerlendirmesinin ardından açıklanan sonuçlarda Gizem Balaban(İEÜ), Hülya Berrak Avşar(Yaşar Üni.), Tanya Yafe(İEÜ) ve Tuğçe Aydın(Ege Üniv.)’dan oluşan ekip birinci oldu. Birinciliği kazanan öğrenciler McDonald’s bünyesinde staj yapmaya hak kazandı. İkincilik ödülü olan İzmir Reklamcılık Derneği’ne üye ajanslarda staj yapma fırsatını ise Başak Güler (İEU),  Cansu Kaya (Yaşar Üniv.), Nilüfer Geysi (İEÜ) ve Onur Avcı (Ege Üniv.)’dan oluşan ekip kazandı. Beril Tayboğa (Gediz Üniv.), Çağlar Lale (Yaşar Üniv.) Emine Bayrak (Ege Üniv.) ve Kaan Özhelvacı (İEÜ)’dan oluşan ekip ise atölyeyi üçüncü olarak tamamladı.

Yeni “Şapka Takımı” oluştu

2009 yılından beri şapka çıkarttıran projelere imza atan Şapka Takımı’nın bu yılki seçmeleri yapıldı. Geçtiğimiz yıllardan farklı olarak bu yıl ikinci sınıf öğrencilerinin de yoğun ilgi gösterdiği takıma, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü iki, üç ve dördüncü sınıflardan 16 öğrenci katıldı.

Yakın bir gelecekte iş dünyasında yer alacak öğrencilerin deneyim elde etmeleri amacıyla oluşturulan Şapka Takımı, bu yıl da şapka çıkarttıracak projelere imza atacak. İletişim sektörünün önde gelen isimlerini “Sosyal Medya Uygarlığında…” söyleşileriyle İzmir’e taşıyan Şapka Takımı, gelenekselleşen etkinliğin bu yıl dördüncüsünü düzenleyecek.

Şapka Takımı’na, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü olarak bu yılki etkinliklerinde şimdiden başarılar diliyoruz.

Bölümümüzden haberler

Bölümümüz öğretim görevlilerinden Selin Türkel, “Kurumsal sosyal sorumluluk iletişiminde kullanılan mecraların tüketici tutumuna etkisi: Perakendecilik” başlıklı teziyle Ege Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Doktora Programı’nı başarıyla tamamlayarak doktor ünvanını almıştır. Araştırma görevlilerimizden Burcu Yaman da Almanya’daki Free University of Berlin Medya ve İletişim Çalışmaları Doktora Programı’na kabul edilmiştir.

Sosyal medya çalıştayı Ürgüp’te gerçekleştirildi

Nevşehir Emniyet Müdürlüğü tarafından Avrupa Birliği projesi olarak hazırlanan “Sosyal Medya Araçlarının Ergenler Üzerindeki Etkisi” konulu çalıştay 30 Ekim – 1 Kasım 2013 tarihlerinde Ürgüp’de yapıldı.

Türkiye genelinde 300’e yakın akademisyen, psikolog ve avukatın katılımıyla gerçekleştirilen çalıştayda, iki gün boyunca sosyal ağ kavramı, medya ve toplumsal katılım, sosyal medya ve iletişim yöntemleri, sosyal medyayla değişen kullanıcı alışkanlıkları, medya stratejileri, ergenlerde internet kullanımı ve bağımlılığı, bilişim suçları, internet kullanımı ve kimlik oluşumu, medya okuryazarlığı, güvenli internet kullanımı gibi güncel konu başlıkları altında oturumlar gerçekleştirildi. Çalıştayda Doç. Dr. Ebru Uzunoğlu “Sosyal Medya’da Yerliler ve Göçmenler”  adlı konuşmasıyla sosyal medyayla doğdukları andan itibaren tanışıklığı olan, 90’lı yıllarda doğmuş kuşak olan “dijital yerliler” ile iletişim teknolojileriyle sonradan tanışan ve dijitalleşen çağa uyum sağlamaya çalışan “dijital göçmenler” nesli arasındaki sosyal medyayı kullanım alışkanlıkları farklarına dikkat çekerken, Yrd. Doç. Dr. Sema Misçi Kip “Gencim, Dinamiğim, Sosyal Medyadayım” adlı konuşmasında sosyal medyadaki genç kuşaktan ve markaların sosyal medyadaki yerinden söz etti.

Mezunlarımızdan ödüller

Bu yıl dört günlük Kristal Elma Yaratıcılık Festivali kapsamında gerçekleştirilen 25. Kristal Elma Ödülleri, bölümümüz mezunlarının başarısına sahne oldu.

Dijital pazarlama ajansı  41? 29!, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 2011 yılı mezunlarından Güldeniz Dündar’ın metin yazarlığını üstlendiği Anneler Günü projesi “Son Teknoloji Annem” ile Viral Proje / Dayanıklı Tüketim kategorisinde Kristal Elma’ya layık görüldü. Aynı proje, Perakende Satış/ e-ticaret kategorisinde Gümüş, Online Video kategorisinde de Bronz Elma ödüllerinin sahibi oldu.

Güzel Sanatlar Saatchi & Saatchi’de müşteri temsilcisi olan bölümümüz 2010 mezunlarından Sezin Özçelik Güneş’in dahil olduğu Kent – Bayram Demek Aile Demek projesi ise, Çikolata/Şekerleme/Çerez kategorisinde Kristal Elma aldı.

Mezunlarımızın başarılarının devamını dileriz.

İzmir Ekonomi Üniversiteli genç iletişimcilerden üst üste iki birincilik

Aydın Doğan Vakfı tarafından 25.si düzenlenen Genç İletişimciler Yarışması’nda Kurumsal İletişim dalında birincilik ödülünü İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri üst üste ikinci kez almayı başardı.

Geçen yıl da aynı kategoride ödüle layık görülen İEU Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’ne bu yıl birinciliği, Alper Manğuş, Emine Gülal, Gökhan Koçaş ve İrem Limnili “Haydi Çocuklar Sokağa!” adlı projeleriyle getirdi.

Nitelikli medya çalışanı ve yöneticisi yetişmesine katkı amacıyla düzenlenen ve 17 Aralık tarihinde İstanbul’da Hilton Convention Center’da gerçekleşen ödül töreninde 6 farklı kategori ve 23 alt dalda,  toplam 129 iletişim fakültesi öğrencisi ödüllendirildi.

Sunuculuğunu Ziya Kürküt’ün yaptığı töreninin açılış konuşmasını Aydın Doğan Vakfı ve Doğan Online ve Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner yaptı. İEU Rektörü Prof. Dr. Tunçdan Baltacıoğlu, Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ebru Uzunoğlu ve öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Sema Misçi Kip bu mutlu günde öğrencileri yalnız bırakmadı.

Prof. Dr. Kitchen, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nün konuğu oldu

Pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında yaptığı çok sayıda akademik çalışma ile kendini kanıtlamış bir akademisyen olan Prof. Dr. Philip J. Kitchen, Mayıs ayı süresince İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nün konuk öğretim üyesi olarak görev aldı.

Prof. Dr. Kitchen, bahsi geçen bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımını literatüre kazandıran akademisyenlerden biri olarak bilinmektedir. Uluslararası saygın yayınevleri tarafından basılan 24 kitap ve uluslararası endeksli 150’den fazla makalesi ile alana önemli katkılarda bulunan Prof. Dr. Kitchen, 2003 yılında Marketing Business tarafından hazırlanan “Pazarlamanın Geleceğini etkileyen ilk 50 Guru” listesinde yer almaktadır. Ayrıca, Journal of Advertising tarafından hazırlanan dünya sıralamasında (comparitive author) reklamcılık alanında 16. sırada yer almıştır.

10 Mayıs 2013 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde düzenlenen ‘Integrated Communications in Post-modern Era’ konferansının açılış konuşmacısı olan Prof. Dr. Kitchen’ın konuşmasını http://iletisim.ieu.edu.tr/video/?p=3196 adresinden izleyebilirsiniz.

Post-modern Dünyada Bütünleşik İletişim İEÜ’da tartışıldı

İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen “Post-modern Dünyada Bütünleşik İletişim” (InComm2013) konferansı, 10 Mayıs 2013 tarihinde Prof. Dr. Philip J. Kitchen’ın açılış bildirisi ile başladı. Tam gün süren konferans, yurt dışı ve yurt içinden gelen önemli konuşmacıların sunuşlarına ev sahipliği yaptı.

Konferans kapsamında, pazarlama iletişimi alanında dünyaca tanınan ve pazarlamanın geleceğini etkileyen ilk 50 guru arasında sayılan Prof. Dr. Philip J. Kitchen’ın yanı sıra Prof. Dr. Enrique Ortega (University Complutense of Madrid), Prof. Dr. B. Zafer Erdoğan (Anadolu Üniversitesi), Prof. Dr. Serra Görpe (İstanbul Üniversitesi), Doç. Dr. Klement Podnar (University of Ljubljana), Yrd. Doç. Dr. Guda van Noort (University of Amsterdam) gibi önemli konuşmacıların sunumları yer aldı. Konferansta bütünleşik iletişim kavramı, konuk konuşmacılar ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri ile birlikte tartışıldı.

Konferansın tamamını http://iletisim.ieu.edu.tr/video/?p=3196 adresinden izleyebilirsiniz.

‘Bu bahar başka bahar’: Etkinlik Birimi, İEU 12. Bahar Şenliği’ni düzenledi

Gelenekselleşen İzmir Ekonomi Üniversitesi Bahar Şenliği’nin 12.si bu yıl üniversite bünyesinde kurulan, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin oluşturduğu Etkinlik Birimi tarafından 14-17 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirildi. ‘Bu bahar başka bahar’ sloganıyla yola çıkan birim, İzmir Ekonomi Üniversitesi öğrencilerinin istekleri doğrultusunda şenlik etkinlikleri düzenleyerek birbirinden ünlü isimleri ağırladı. Leyla ile Mecnun ve Lale Devri dizilerinin oyuncularının söyleşisi, Üçüncü Türden Yakın İlişkiler oyuncularının söyleşisi ve imza günü, Yalan Dünya dizisinin sevilen oyuncusu Sarp Apak ve İntikam dizisinden oyuncu ve tiyatrocu Zafer Algöz söyleşileri, eski futbolcular Rüştü Reçber, Ayhan Akman ve Bülent Demirlek’in konuşmacılığını yaptığı ‘Futbolda Centilmenlik’ konulu söyleşinin yanı sıra Bengü, Gökhan Türkmen ve Jehan Barbur konserlerinin gerçekleştiği bahar şenliği, akademik yılın yorgunluğunu atmak isteyen İzmir Ekonomi Üniversiteli öğrencileri buluşturdu.

Kırmızı Basında En İyiler İzmir Ekonomi’de sergilendi

Bu yıl onuncusu düzenlenen ‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde ödül kazanan çalışmalar, 2-10 Mayıs 2013 tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi fuaye alanında sergilendi.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri tarafından kurulan Şapka Takımı’nın organize ettiği sergide, yazar, çizer, düşünür, tasarımcı gibi reklam profesyonellerinin katıldığı ve iletişim dünyasının seçkin ödülleri arasında gösterilen ‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ yarışmasında kazanan çalışmalar katılımcılara sunuldu. İzmir Ekonomi Üniversitesi fuaye alanında ücretsiz olarak düzenlenen olan sergi, reklam sektörünün genel çalışmalarını yansıtması ve yaratıcılığa verilen değeri göstermesi açısından öğrenciler, akademisyenler ve profesyonellerin ilgisini topladı.